söndag 11 juli 2010

Gazpacho

Hej Anna och alla vänner i solen!
Varje sommar gör jag gazpacho minst 1 gång och njuter av denna enkla mat. Jag kom över det lättaste receptet för ett par år sedan och efter det håller jag fast vid det. D som inte varit så förtjust i denna kalla soppa ser även han nu fram emot att få den. Och när värmen är så stark som den är just nu så passar den perfekt.
Recept:

6 tomater
1/2 gurka utuan skal
1 burk krossad tomat
1 klyfta vitlök
1 tsk salt
1-2 msk rödvinsvinäger
chilipulver efter smak

Jag brukar använda mtberedaren, det går fort och lätt. Dela tomaterna och ta bort kvistdelen, dela ner gurkan i större delar häll i alla ingredienser och kör på för fullt tills det är lagon mixat för sin egen smak.
Jag gillar när det inte är helt slät soppa.

Servera med:

Majs
Rödlök
Finhackad gurka
Finhackad paprika

Hoppas ni kommer gilla den

Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar